Pages

ruang iklan..

Followers

Tabung harian

Thursday, November 18, 2010

Harimau Muda vs Ferencváros (3-1)

Perlawanan menutup tirai dalam rangka kem latihan di bumi Eropah bagi pasukan Harimau Muda berakhir dengan kemenangan 3-1 ke atas pasukanFerencváros yang bemain dalam division satu Hungary.

Perjalanan yang mengambil masa lebih daripada 3 jam ke Budapest tidak menghalang pemain-pemain mempersembahkan permainan yang menarik dan bersaingan dengan pasukan tuan rumah. Seawal minit ke -12, Abdul Shukor Jusoh meletakkan pasukan Harimau Muda di depan apabila menyudahkan lorongan dari Syahrul Azwari Ibrahim. Belum sempat meraikan jaringan tersebut, pasukan tuan rumah berjaya menyamakan kedudukan seminit kemudian apabila berlaku pergelutan di hadapan pintu gol Harimau Muda.

Pasukan muda negara mendominasikan permainan pada babak kedua. Jentera tengah yang dipimpin oleh Sivanesan bersama Mohd Irfan Fazail dan Shukor Jusoh berperanan sebagai penggerak dengan umpanan-umpanan yang kemas kepada barisan hadapan, hanya kekentalan barisan pertahanan pihak lawan yang menidakkan jaringan barisan Harimau Muda.

Akhirnya jaringan yang dinantikan tercipta pada minit ke-54, apabila tendangan percuma daripada Wan Zaharul Nizam tepat ke sasaran penjuru kanan gol lawan. Manakala pada minit ke-74, Mohd Shukor Jusoh mengesahkan kemenangan mutlak 3-1 melalui satu satu tendangan lencong yang sekali lagi menerjah gawang lawan.

Pasukan Harimau Muda akan kembali semula ke tanahair pada hari Sabtu ini (20 Nov. 2010) setelah berada di Slovakia ini selama 80 hari dan dijangka tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 21 Nov 2010 pada jam 13.45H.
Pemain Harimau Muda bersama pegawai kedutaan Malaysia di Hungary.
Kesebelasan Ferencváros
Aksi di depan pintu gol Harimau Muda
Meraikan gol Abdul Shukur Jusoh
Coach Ong Kim Swee menyampaikan cenderamata kepada wakil pejabat kedutaan Malaysia di Hungary
Entri Asal Disini Butang Like Facebook untuk Setiap Entri | BLOG ARCX13.COM

No comments:

u might like ..

Related Posts with Thumbnails